kall start

Temperaturen har minst sagt sjunkit rejält det senaste dygnet. -15 visade termometern i morse så det var bara att dra på sig långkallingar. Och rundanpå jobbet gick bra trots kylan. Men händer och fötter är alltid svårt att hålla varmt när det är så här kallt ute men som tur är så håller jag igång rätt bra vilket gör att blodcirkulationen funkar hyfsat. Och när solen kikar fram och man tittar runt så är det ju fantastiskt vackert med snön och solen som strålar och det glittrar i luften. Det gör en glad och fyllt av energi.
Träning efter jobbet i form av cirkelgym med Jenny som pushade på bra och gjorde att hela gänget kunde gå därifrån svettiga och nöjda. Jag körde även ett gäng armhäningar efter passet eftersom jag kör en liten extra sattsning på det just nu. Och plankan kör jag också vidare med. Har kört plankan varje dag sedan första oktober och visst känner jag skillnad, starkare core och bättre hållning. En bra vana som jag gärna fortsätter med.
 
 
Kvällens goda middag bestående av färsk lax som jag körde i ugn med kokt potatis och vitkålssallad.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt med kyla, friskt! :)

Grymt att du kört plankan sen okt, jag körde den övningen idag och den tar rejält i magen! :)

2012-12-03 @ 19:52:57
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0