Tisdag

60 minuters gympass idag men fokus på rygg. Återstår att se om det känns i kroppen imorgon men det hoppas jag såklart på.

Middagen fick bli en kasslergratäng med quinoa och ett gäng morotsstavar till det. Jag känner mig lite omotioverad på matfronten just nu. Eller det är väl mest att jag inte tycker kroppen svarar på den maten jag äter. Jag är frisk och pigg så egentligen ska jag inte klaga men jag vill ha mer resultat. Jag är inne på 5:e veckan med strikt kost eller i alla fall relativt stikt. Äter inte så mycket kolhydrater utan mest i form av grönsaker, frukt och rotsaker. Inget socker förutom det naturliga från frukt. Och visst i helgen unnade jag mig tre chokladbitar och en och annan potatis slank ner, men det borde ju inte sabba allt?

Det är den där magen som irriterar mig mest. Och det finns de som har mer att bekymra sig om än jag men ändå så stör det mig. Det sitter där och det stör. Jag vill ha en platt mage och nu jäklar ska det tas i med hårdhandskarna för att det ska hända något!
Jag kräver inget sixpack men vill inte gå runt och se ständigt uppsväld och halvgravid ut. Kanske borde dra ner på laktosen och se om magen mår bättre. Hm.. tåls att fundera på.


Kommentarer
Postat av: E

Men halvgravid, nu får du ge dig! Du är ju smal ju.

2012-02-07 @ 20:46:59
Postat av: Andrea

Ja lite överdrivet men ibland känns det fan som det. Smal vet jag inte om jag skulle kalla mig men rätt så normalstor iaf. Får ta och ändra inställning tror jag eller se mig själv med mindre kritiska ögon.

2012-02-07 @ 21:12:34
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: jennie

svar:

Nej, den va tyvärr inte från Lidl, där jag förövrigt brukar handla min kvarg, utan denna hittade jag inne på Daglivs i Fridhemsplan (sthlm) när jag va därinne förra helgen. Den va då på extrapris, halva priset. Fast den va mer som den andra, du vet den där lilla kesella-yoghurten som också finns nu?! Så jag kommer ju bara spara burkarna och sen köpa den vanliga kvargen från Lidl, men hälla över dom i de här burkarna! :)



Jag har en liknande jacka jag köpte i NY i höstas, men min har huva också och är svart/vit. SKulle velat ha utan huva.. :P

2012-02-07 @ 21:32:54
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Emp

Du kan ju fråga Roger vad han tycker :D haha!

2012-02-09 @ 23:25:41
URL: http://empolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0