Rawfood-chokladkaka

Jag har i perioder varit lite inne på att prova rawfood-mat men inte riktigt tagit mig för än. Ofta tycker jag att det är en hel del ingredienser i recepten och sen att de tar rätt lång tid att tillaga eftersom det oftast ska torkas eller så innan man äter det. Men det här receptet skulle inte mer än blandas ihop så det lät precis lagom smidigt för min smak. Det är egentligen ganska likt de energi-/hälsobollar jag brukar göra men istället för att rulla till bollar så hade man i det i en form och in i kylen. 
 
Godast är denna kaka med vispad grädde och färska bär.
 
Rawfood-chokladkaka (1 liten form)
1 dl mandlar
1 dl solroskärnor
ca 10-15 dadlar
2 msk kallt kaffe
2 msk kakao
kokos
 
Mixa mandlar och solroskärnor tills de är lagom grovt. Lite små bitar ska vara kvar. Tillsätt dadlarna och mixa ihop till en kletig smet. Blanda i kakao och kaffe och rör om. Bred ut i en form och strö över lite kokos och ställ i kylen. Gott som dessert eller istället för fika.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0