Slipp falla för sockret

Kanske är det fler än jag som i veckorna försöker hålla sig borta från socker och för att inte falla dit är det viktigt att man planerar. Ja jag vet att jag har nämnt det förut men planering är otroligt viktigt och gör att vi lättare får i oss något bra och slipper falla för någon frestelse. Så gör gärna i ordning mellanmål hemma och ta med till jobbet/skolan. Och kanske mer än bara en frukt eller en gäng nötter. Jag äter nästan alltid keso eller kvarg till mellanmål som jag toppar med frukt/bär och nötter. Det mättar bra och håller blodsockret under kontroll.
 
Gårdagens låda till jobbet. Två portioner kvarg, färsk ananas, valnötter och kokosflakes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0