Tillbehör

Idag blev det vila från träning och då passar jag på att slänga in ett litet tips om ett gott tillbehör till sommarens grillkvällar. En tomat- och bönsallad.


Du behöver:

1 burk bönor av valfri sort
2 mogna tomater
fetaost
färsk basilika
rödlök
salt
svartpeppar
olivolja

Skär tomaterna i lagom stora bitar, tärna fetaosten och hacka eller skiva rödlöken. Blanda samman med bönor, basilika, salt, peppar och olivolja. 
Klart!


Jag åt denna tillsammans med grillad kyckling, och det var inte dumt alls!


Kommentarer
Postat av: felicia

å jag älskar den där salladen.. min mamma gjorde alltid kidneybönor, tomater och rödlök med vinigrette när ja va liten.. den kan stå i kylen några dar oxå så e så himla bra.. blir godare nästan ju längre den står :)

2012-06-13 @ 21:27:00
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0