Chokladkvargglass

Jag fick en förfrågan om receptet på chokladkvargglassen jag gör så jag tänkte att jag lägger upp det igen så ni alla kan njuta av ett nyttigt och proteinrikt alternativ till den vanliga glassen.

1 portion.

150 gram kvarg
½-1 mogen banan (beroende på hur söt man vill ha)
ca 1 msk kakao (gärna av god kvalitét)

Mixa allt med stavmixer och ställ i frysen. Ibland har jag skrivat upp övermogna bananer i skivor som jag har i frysen. Perfekt att ta fram och ha direkt i kvargen så har jag glass direkt!



Den är god att äta som den är men ännu godare med något gott på toppen. Kanske lite hackad mörk choklad, några nötter eller lite hallon.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Låter gott! Jag har beställt hem choklad & hasselnötsprotein som jag tänkte testa blanda med kvarg och in i frysen.. får se.. ;)

2012-03-27 @ 08:24:59
URL: http://sweetladysoul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0