Världens godaste kola

Och världens enklaste dessutom. Däremot långt ifrån något hälsosamt men ibland ska man unna sig något och det här unnar jag mig gärna. Nu var det över ett år sedan jag gjorde den senast, så jag kände att det var hög tid att koka en burk kondenserad mjölk. Det är inget för den som inte gillar sötsaker det kan jag säga dirket men för en annan som gillar söta smaker är den här en riktig koladröm. Ät den som den är, toppa glassen eller varför inte göra denna paj. 


Det ända du behöver göra är alltså att ta av pappersetiketten som sitter runt om innan du lägger burken i en kastrull, fyller upp med vatten så det täcker burken och låter sedan koka ett bra tag. Jag brukar koka burken i 2 timmar och då blir den rätt krämig och fast i konsistensen. Vill man ha den lösare i konsistens så koka kortare tid och vise versa. Låt den svalna i kallt vatten när den kokat klart.
Ät och njuuut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0