snabb dag

 
Den här dagen och framför allt kvällen har bara rusat iväg, tyckte jag gick upp nyss. Och då har jag inte tränat idag heller utan bara gått hemma och lagat mat, tvättat, pratat med mor och far, Jocke osv. Och vilken god middag måste jag ju säga. Jag gjorde fiskburgare och det blev ett par riktigt goda biffar. Och brödet gjorde jag nästan som Annie men tog mandelmjöl istället för sojamjöl. En riktig fullträff denna onsdag.
 
Fiskburgare
400 gram torsk
250 gram lax
1 msk dijonsenap
1 msk hummerfond
1 dl finhackad purjolök
1 ägg
salt
peppar
 
Mal laxen och torsken i en matberedare så att de blir till en färs. Blanda i resten av ingredienserna och forma till biffar. Stek på medelvärme tills de fått fin färg.
 
1 Bröd
 1 ägg
1 msk mandelmjöl
2 msk vatten
 1/2 tsk bakpulver
 1 tsk fiberhusk
 1/2 msk pofiber
 1 msk kokosmjöl
en nypa salt
 
Blanda allt i en skål och och forma till en bulle, kör sedan i micron på full effekt i ca 1,5 minut. Klart!
 
Dressingen gjorde jag på en sked kvarg och en sked färskost med gräslök, lite vatten och några drag med pepparkvarnen. Sedan var det bara hugga in på härligheten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0