Det tar sig

Förkylningen är bättre även om den fortfarande sitter i. Men helgen blir lugn för att vara så pigg som möjligt på måndag när det ska arbetas. Träningen får också vänta tills dess och då kommer jag nog börja ganska lugnt (försöka i alla fall). Kroppen och framför allt huvudet skriker efter svettiga, pulshöjande och träningspass med smak av mjölksyra. Men jag ska som sagt inte slänga mig in i det direkt utan börjar nog lite lugnare.
 
Gårdagen bjöd på handling, bakning, thaimat till lunch, lyckad middag och massor av tid i soffan. Precis vad jag behöver. Det jag märker är dock att min kost inte funkar vidare bra när jag inte tränar ellernär jag  är sjuk. Det är som att jag inte tänker alls på vad jag stoppar i mig utan äter utan att tänka. Men jag hoppas att strukturen blir bättre efter helgen. 
Lite bilder från middagen igår. Jag gjorde helstekt fläskfilé, potatisrosor och rödvninssås/reduktion. Att helsteka fläskfilén är verkligen att föredra om man vill ha den saftig och god. Och om ni tror att det är svårt att göra en god rödvinssås så har ni fel. Det är busenkelt och sköter sig mestadels själv. Prova om du inte gjort det än.
 
 
Recepten hittar ni här:
Potatisrosor
Rödvinssås
Äppelpaj
 
Köttet putsade jag innan jag kryddade det runt om med salt och peppar. Stekte det i smör runt om innan jag la in det i folie och skickade in det i ugnen på 150 grader med en termometer i. Vid 65 grader tog jag ut det och lät det vila ca 10 minuter innan jag skivade upp det.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad gott!

krya på dig!

2012-09-22 @ 11:50:50
URL: http://endorfinkickar.blogg.se
Postat av: Nina

Ser himla gott ut!
Och krya på dig.

2012-09-22 @ 12:22:00
URL: http://korninakor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0