För mycket av det goda

Ja det är vad det har blivit i helgen. Självklart tycker jag att man ska unna sig något gott på helgen men det är bara det att det lätt blir för mycket. Som den här helgen. I fredags blev det både kladdkaka och lite godis. Igår en massa kinamat och sen friterad banan med glass på det. Idag har det blivit småätande hela dagen istället för att äta ordentligt när jag väl är hungrig.  

Det dumma är att man mår så mycket sämre i kroppen när man äter såhär också. Ångesten kommer krypandes, varför skulle jag äta allt det där? Sockret gör en bara seg och trött. Och till kommande helger ska jag inte äta bara för ätandets skull utan för att jag är sugen på det. Och sen i lagom mängd.

Imorgon är det måndag så då är det tillbaka till vanliga rutiner. Skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0