Middagssällskap

Ja idag hade vi middagsgäster i form av svärföräldrarna. Jag bjöd hit dem eftersom jag själv inte skulle kunna vara med på deras påskmiddag på söndag då jag åker till Östhammar imorgon. '

Det är alltid svårt att bestämma meny när man ska bjuda hem folk tycker jag. Man kommer på flera bra rätter och kan inte bestämma sig för vilken rätt man ska göra förrän kvällen innan. Men den här gången så visste jag att jag inte skulle ha mycket tid på mig att laga maten så det fick bli något enkelt och något som gick bra att förbereda.  Så egentligen gjorde jag nästan allt redan igår kväll.

Jag bjöd på kycklinggryta med ris, sallad och nybakad foccacia. Till dessert en chokladmousse med mandel- och apelsinknäck. Mätta och belåtna blev vi hela högen.
Grytan och hela desserten gjorde jag igår så det jag gjorde idag var att baka brödet, göra sallad och koka ris. Lagom omständigt tycker jag, och skönt att slippa stressa.

Brödet jag gjorde är ett jätteenkelt italienskt bröd och är kanonbra att ha till bjudningar, brödet går att variera massor när det gäller fyllning. Själv körde jag en ganska neutral då jag valde att smaksätta den med färsk rosmarin och massor med flingsalt såklart. Jag körde på Lejlas recept, det hittar ni här.
Fick tyvärr ingen bild på varmrätten och om någon vill ha receptet på den så kan vi väll skicka en kommentar bara så fixar jag det!


Nygräddad foccacia

 
Desserten.

Kommentarer
Postat av: katja

Tack Andrea för den supergoda maten !! Jag vill gärna ha receptet till grytan :) Kul att träffa dig oxo till påsk. Ha det bra i Östhammar. Kram

2011-04-22 @ 07:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0