Fick en impuls

För en timme sen när jag gick till köket för att fixa med matlådor slog det mig att jag kanske skulle göra morgondagens middag redan ikväll eftersom jag vet att jag kommer vara vrålhungrig efter mitt pass imorgon. Då är jag inte supersugen på att stå och laga lasange som jag tänkt. Därför fick det bli att sätta igång med det nu ikväll. Och vips så står den i ugnen och gottar sig. Sen tänkte jag att lasange är en sån där rätt som nästan bara blir godare om den får stå till sig någon dag så då fanns det ännu fler skäl till att förbereda den idag. Jag tror jag kommer tacka mig själv imorgon när jag sitter och mumsar på den.

Kvällens middag då. Jo, scampigryta med zuccini, färsk chili och paprika. Krämig och god med mycket smak och lite hetta från chilin.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0