Slut som artist.

Satan i gatan vilket pass! Fast det borde jag förstått redan innan jag satte foten i jympasalen med tanke på vilken ledare det var. Men hon har verkligen lyckats även denna termin. I 70 svettiga minuter körde vi låt efter låt, där flera övningar i styrkedelen var så pass tunga att man får ha som mål att klara alla repitioner en bit in på terminen. För det tar några gånger att sätta sig in i nya pass så man får ge det några gånger.
Men ändå så kul fast det var så jobbigt. Att se alla runt omkring kämpa och slita gör att man själv inte vill ge upp utan köra vidare trots att orken inte finns riktigt. Och för att inte tala om hur nöjd man känner sig efteråt. Riktigt lyckorus och endorfinkick!

Middagen gav dock inte samma lyckokänsla inombords mer än att den mättade min mage. Ostgratinerad blomkål med kassler. Låter upphetsande va? nej inte direkt. Men men vissa dagar blir det tråkmat.

Här kommer en bild på något som både ser och smakar godare. Yoghurt toppat med granola, nyplockade blåbär och skivad nektarin. Det här skulle jag kunna äta till frukost, lunch och middag. Älskar frukost, bästa målet på dagen!


Kommentarer
Postat av: E

Var får du tag på granola? Jag har sett det som ingrediens i ett par recept, men jag har inte hittat de i hyllorna på Ica/Willys...

2011-08-23 @ 22:39:53
Postat av: Andrea

Den på bilden har jag gjort själv, recept finns långt ner under receptfliken. Annars vet jag att många har svårt att hitta det i affären men tror Renee Voltaire har en variant som ska vara bra, tror coop har den. Hoppas allt är bra annars! Ska försöka få tid att ringa inom kort =)

2011-08-24 @ 06:08:29
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Håller med!bästa som finns! Frukost är bäst!

2011-08-24 @ 20:29:40
URL: http://lovelylinnea.blogg.se/
Postat av: E

Jo, jag såg faktiskt Voltaires granola på Kvantum igår. Kruxet är dock att den inte är "ren" utan den innehåller russin och hasselnötter, vilket inte är optimalt. Så jag får väl helt enkelt spana in ditt recept! ;)

Ja, försökte få tag på dig tidigare i veckan, men inget svar! Så slå gärna en plint när du har tid! Vi måste ju prata festival bland annat! =)

2011-08-25 @ 19:24:24
Postat av: Andrea

Okej ja då är det nog enklast att knåpa ihop sin egen. Ja jag såg att du hade ringt när jag skulle gå till sängs så jag ska försöka slå en pling under helgen. Ja festival ska det minsan bli! 15 oktober är inbokat =)

2011-08-26 @ 06:16:32
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: E

Det var ju självfallet en 'pling' som jag ville ska slås, inte en 'plint'! haha

2011-08-26 @ 20:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0