Torsdag.

Träningen
puh, äntligen har jag landat i soffan. Passet gick.... okej. Det var en gång som jag kom av mig någon sekund innan jag kom på vad jag skulle göra. Sen var det fler gånger jag gjorde andra rörelser än vad det var tänkt men det visste ju inte deltagarna men det var irriterande för mig själv. Nu har jag en vecka på mig att nöta, nöta och åter nöta in det här passet så ska det nog sitta bättre tills terminstart. Deltagarna var i alla fall nöjda och tyckte att det var ett jättebra pass.

Maten
Och vad glad jag var att jag gjorde lasangen igår så jag kunde äta den direkt efter träningen. Och det var en lasange med aubergine istället för vanliga lasangeplattor och med smulad fetaost mellan lagrena, det var jättegott verkligen. Jag gjorde ganska tunna skivor på "plattorna", ca 3 mm så det smälte in bra bland den goda, krämiga köttfärsåsen. Toppad med mozzarella och med en trevlig sallad till får den 5 av 5.



Kommentarer
Postat av: E

Vilket sammanträffande! Vi gjorde lasagne med auberginer i tisdags! Och fetaost! Men istället för mozzarella topppade vi med chevré! Tog du den från 6 kg..., eller? ;)

2011-08-18 @ 21:58:06
Postat av: Andrea

Haha där ser man =) ja precis, jag hade ingen chevré hemma så det fick bli mozzarella. Kör ni stenhårt med den nu? jag försöker plocka recept därifrån nästan varje dag.

2011-08-19 @ 06:09:20
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: E

Nej, det gör vi inte. Vi gjorde det de första veckorna efter att jag köpt boken, men det var ju ett tag sen. Ett tips på ett jäkligt gott recept är mozzarellasalladen med köttbullar, prova det! MUMS!!!

2011-08-20 @ 19:24:23
Postat av: Andrea

Det var precis den rätten mamma hade gjort när jag kom hit igår kväll och den var precis som du säger jättegod! fem av fem till den =)

2011-08-20 @ 21:56:22
URL: http://friskusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0