Promenadsällskap

Ibland är det himla bra med sällskap för att få lite motion. Som idag till exempel. Min vän Hanna skulle ut och gå och frågade om jag skulle hänga på. Jag funderade på vad jag hade tänkt göra och någon typ av träning hade jag tänkt men visste inte vad. Och efter att ha varit magsjuk kan det ju vara snällt mot kroppen att mjukstarta lite. Så mitt svar på Hannas fråga blev självklart JA.

Och en timme har nog aldrig gått så fort som under den promenaden. Ren njutning att bara få gå, gå och gå. Och samtidigt hinna prata om allt mellan himmel och jord. Hanna skulle avsluta rundan genom att gå och sola men när vi skulle skiljas åt vid solariestället så var det säkert tio pers i kö för att sola. Haha det är många som vill ha lite färg till nyår kan man minst sagt säga, Hanna hoppade solningen tills vidare.

Men som sagt, många fördelar med att ha sällskap under ett träningspass/löprunda/promenad.
Bland annat:

*Utbyta träningserfarenheter och ge tips.
*Peppa varann till att ge det lilla extra.
*Ser till att träningen verkligne blir av.
*Ett tillfälle att bara uppdatera varann om vad som händer i vardagen/livet.

Tack Hanna för promenaden, den satt fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0