Det blev av.

Jag trodde inte jag skulle komma ut på någon löprunda men efter att jag klämde i mig helgens andra mjukglass så blev ångesten för stor och jag bara kände att nej nu måste jag tamejfan ta mig ut, det här håller inte!
Så så fick det bli. På med löparskorna och pulsklocka, ut genom dörren och jag var iväg.
Jag riktade in mig på Vilsta och känslan i kroppen var inte den bästa, men inte heller den sämsta. Det kändes ändå okej. Väl framme i spåret så blev det 5 km-slingan. Jag joggade på utan större problem i hyfsad lugn takt. Kroppen känns tyngre än vad den gjorde för några månader sen. Men jag hoppas att jag ska känna mig lättare framöver. När jag sprungit klart slingan så blev det en sväng upp för vilstabacken innan jag joggade de ca 3 km hem igen. Perfekt väder var det med lite små regnstänk som bara gjorde rundan skönare, så jäkla nöjd att jag tog mig ut!  

Sammanlagd blev det 11 km löpning plus en spurt upp för vilstabacken och klockan stannade här hemma på 59 minuter och 21 sekunder. Nu blir det kött och potatis!


Bästa avslutet på veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0