Afro

Det började regna lite smått nu när jag gick hem från jobbet. Sånt där fint regn som knappt känns men som ändå finns där. Ikväll är det utepremiar för sommarträningen med Friskis och det skulle ju vara tråkigt om det blev inställt för att det är lite regn. Oftast så kör man passet inne om det regnar ute, men än hoppas jag på att regnet slutar och att en stor fin kvällssol dyker upp. Premiärutepasset blir afro. Sjukt kul är det och svettigt så in i bomben. Så om du inte testat så gör det, och det bästa med Friskis uteträning, det är helt gratis!

Så 19.00 drar det igång, förhoppningsvis i Vilsta. Godisregn utlovas också enligt hemsidan, wohoo!!

På tal om afrodans. Under min utbildning till Friskvårdsledare så hade vi några temadagar med dans. Vi fick välja mellan olika danser och jag valde afro. Med skräckblandad förtjusning klev jag in i salen och tänkte att det skulle bli kul samtidigt som jag inte är den som gärna släpper loss och freakar ut så mycket så viss rädsla fanns där också. Men jag såg det hela som en utmaning och tänkte att något lär jag mig alltid.
 Afrodans handlar mycket om att våga släppa på hämningarna och känna rytmen. Inget jag i vanliga fall gör speciellt mycket så kanske var det också en anledning till att jag valde det.
Tjejen som skulle hålla i klassen heter Sara Galan är en helt fantastisk dansare. Hon jobbar som danslärare och det är dansen hon försörjer sig på. Hon gjorde verkligen de här dagarna till någonting helt unikt. Med hennes ledarskap och hennes talang för dans så inspirerade och motiverade hon oss alla enormt. De två afrikanerna som var med och trummade under klassen förhöjde givetvis upplevelsen ännu mer. Det var och ÄR verkligen SKITKUL att dansa afro.



Sara Galan.

Här kan ni ta er en titt på hur grym hon är.







Kommentarer
Postat av: karolina

Haha,fasiken va coolt o vilken satans kondis hon måste ha, vart ju svettig bara av o se det :))

2011-06-16 @ 09:09:32
URL: http://meandmyangels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0