Stinkbomb

Jag lyckades ta mig ner till Friskis och en satans tur hade jag som fick plats på passet genom att knipa den näst sista platsen. Idag var det ett pulspass vilket innebär att man använder pulsklocka under hela passet och har en stor skärm framtill där jag kan följa min puls. Upplägget under passet är ganska intervall-liknande med mycket upp och ner för att verkligen se att pulsen jobbar upp och ner. Ett tufft och svettigt pass med pulstoppar där vi snuddar vid 92-95% av maxpuls. Och en jätteinspirerande ledare som gjorde passet komplett. Ett minus dock, och ett riktigt stort minus. Det var motionären framför mig. En lång jäkla kille  som luktade förjävligt illa. Jag skämtar inte men han stank verkligen svett och då hade passet inte ens börjat. Jag brukar inte vara så känslig men det här var bland det värsta jag varit med om. Och att han dessutom satt precis framför mig gjorde att jag dels hade svårt att andas och sen skymde han sikten så jag inte såg ledaren för fem öre. Nej stor tumme ner för det men jag överlevde ju trots allt.

Jag gick ner dit med tungt huvud som kändes tjock som gröt och kommer därifrån med ett leende på läpparna och ingen huvudvärk. Underbar känsla i kropp och knopp. Och nu sitter jag nöjd i soffan med middagen i magen. Underbart slut på den här måndagen.

Middagen blev ett riktigt hopplock av lite av varje. Stekt kassler, kokta rödbetor, coleslaw och en kokt majskolv. Very good.


Kommentarer
Postat av: Annie

Åh, älskar rödbetor i alla de former!



sv: Jag gillar att testa lite nytt när de gäller müsli :) Man kan ju i princip blanda i vad som, men jag gillar när den är krispig så äggvita är bra tt ha i då :)

2011-10-11 @ 23:07:06
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0