Vilodag och pajmiddag.

Onsdagar brukar bli vila från träning och så även idag. Och till middag i kväll gjorde jag paj. Jag gör väldigt sällan paj, troligtvis för att jag tycker och tror att det tar lång tid och att det är en del pyssel med det. Men idag hade jag inget annat planerat så då passade det bra. En kycklingpaj med chorizo som finns i en av kokböckerna jag använder flitigt just nu. Och jag har nu mumsat i mig en bit av den, jättegod verkligen!

Pajskalet gjorde jag på sojamjöl,fiberhusk, lite fullkornsdinkelsikt och smör. Ett nyttigt och bra recept som känns betydligt bättre än den "vanliga" pajdegen på vanligt vetemjöl. Och dessutom god. Pajen fylldes med grillad och skivad kycklingfilé, en slantad chorizo, soltorkade tomater, rödlök, basilika, skivad tomat, riven ost och äggstanning. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0