Gott!

Inte det minsta kompliserat och fruktansvärt gott. Dagens middag fick bli en pytt på kassler, bulgur, tärnade grönsaker och massa goda kryddor. Ett klick keso till det och jag blev mätt som en plätt!



Ja just det. Jag blev uppringd av Betina idag, hon är en av FF:s PT och hjälper mig och många andra där ute med att svara på alla frågor och allt vi undrar över kring denna utmaning. Vi hade en diskussion om att höja min energinivå något eftersom hon tyckte den var lite låg med tanke på hur mycket jag rörde mig på jobbet. Så 200-300 kcal till tyckte hon att jag kunde äta. Och hon tyckte heller inte att jag skulle ner något i vikt utan fokusera på att forma kroppen. Låter som kloka ord. Men det konstiga är att andra som är smalare och mindre än mig verkar kunna tappa flera kilon så då kan väl jag också det, så på något sätt vill jag ner ett par kilo i vikt ändå. Men än så länge är det ett tag kvar och jag ska kämpa, kämpa, kämpa!


Kommentarer
Postat av: Josefina - STOR BLIR LITEN

Tjoho :) hahaha jag hängde inte med ibland, men jag var svettig sen iaf så det var ju bra ;) det var kul!! :)

2012-04-12 @ 20:18:12
URL: http://storblirliten.blogg.se/
Postat av: E

Men, det kan ju faktiskt vara så att du har ätit för lite och att kroppen sagt ifrån, om du ökar intaget kanske det lossnar! =)

2012-04-12 @ 20:39:10
Postat av: Lena

Jag håller med Betina, du ska inte gå ner i vikt. Antagligen äter du för lite som hon säger i förhållande till vad du rör på dig och därför går du inte ner i vikt så mycket som du hade trott. Kroppen går ju ner på sparlåga om energiintaget blir för lågt. Bli inte så fixerad på att gå ner i vikt, du är fin och "duger" som du är var glad att du är frisk.

2012-04-12 @ 20:45:36
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: Andrea

Ja Mamma det handlar nog lite om att ändra mitt sätt att se mig själv också. Och självklart ska jag äta ordentligt och det tycker jag att jag gör så du kan vara lugn. Bort med de där dumma hjärnspökena och in med lite förnuft!



E: Ja visst kan det vara så, så vi får väl se hur det blir när jag trappar upp lite.

2012-04-12 @ 20:56:52
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: Marie

Mm såg riktigt gott ut.

Jag har köper mina påsar på Panduro eller Lagerhause.

Tycker de från Lagerhause är lite finare då de har mer som en botten, men dom är dock dubbelt så dyra. (visst 25kr för 5st är kanske inte så mycket, men köper man många så blir det en del)

Jag är riktigt nöjd med Fitnessfighten.

Tycker det är ett jättebra upplägg som passar alla människor. Nu i april kör jag lite på egen hand, men i maj skall jag anmäla mig till deras 6månaders program. Så får vi se hur det är =)

Och nu kommer jag följa din blogg varje dag =) kul att se hur det går för alla som är med i FF.

2012-04-13 @ 09:08:04
URL: http://momarorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0