Veckans träning x3

Som ni märkt så har jag inte lagt ut hur träningen sett ut under semestern för att jag inte hade tid och lust med det just då så därför kommer det nu. Så håll i er, tre veckor.
Och ett litet tillägg. träning under semestern för mig känns naturligt och självklart. Även om det inte blir i samma utsträckning som hemma så behöver jag röra på mig för att fungera.

v.10

Måndag: 60 min promenad
Tisdag: 40 min morgonpromenad, 40 min gym
Onsdag: vila
Torsdag: 30 min simning, 100 armhävningar, 30 situps
Fredag: 30 min simning, 60 min promenad
Lördag: 30 min simning, 60 armhävningar
Söndag: 30 min simning

Summa:
Gruppträning:0

Styrka: 2
Löpning/gång/ simning: 7

Mycket simning blev det den här veckan. Det kändes skönt att simma lite eftersom jag mestadels av tiden låg och slöa raklång på stranden. Så en halvtimmes träning per dag är verkligen inte mycket med tanke på hur lite man rörde sig resten av dagen.

v.11

Måndag:
30 min simning, 60 min kajak
Tisdag: 30 min simning
Onsdag: vila
Torsdag: 50 min gym
Fredag: vila
Lördag: 30 min powerwalk på löpband, 60 armhävningar 
Söndag:
30 min simning

Summa:
Gruppträning: 0
Styrka: 2
Löpning/gång/ simning: 4
 

v.12

Måndag:
30 min simning
Tisdag: vila
Onsdag: vila
Torsdag: 60 min medeljympa
Fredag: 60 min promenad
Lördag: 40 min morgonpromenad, 6 km löpning
Söndag: vila

Summa:
Gruppträning: 1
Styrka: 0
Löpning/gång /simning: 4

Sådär jag, det var de senaste veckorna träningsmässigt. Och även fast jag tyckte att jag inte blev helt förslappad under semestern så kändes jympan i torsdag riktigt tung. Kroppen kändes tung och inte i form precis. Så man märker verkligen vilken färskvara kontition är. Men jag kände mig pigg i benen under lördagens löprunda så jag tror och hoppas att jag hittar tillbaka ganska snart.




Kommentarer
Postat av: Nadja

Tycker de låter som precis lagom träning under semestern :D

2012-03-26 @ 07:18:51
URL: http://sweetladysoul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0