Bra dag med bra flyt.

Så kan man nog sammanfatta dagen hittills och just nu sätter jag tänderna i kvällens middag som blir paj. Jag har varit sugen på paj länge nu men det har inte blivit av att jag gjort det men idag så slängde jag ihop en. Och självklart med ett nyttigt pajskal. Det är absolut inget fel på vanligt pajskal heller men jag gillar ju att exprimentera fram lite nyttigare varianter. Dessutom så är ju inte magen min något jättefan av vanligt vitt vetemjöl så om jag kan undvika det så gör jag det gärna.

Skalet gjorde jag på kruskakli, fiberhusk, ägg, smör, vatten och salt. Tryckte ut i en form och naggade innan jag gräddade skalet i 10 min på 200 grader.

Pajen fyllde jag med kassler, lök och tomat. Väldigt enkelt. Sen på med en äggstanning på två ägg och 1,5 dl mjölk. Grädda i 30 minuter på 200 grader.



En enkel sallad passar finfint till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0