Dagens middag

Kyckling stod på menyn som jag skrev i inlägget innan. Kylinglårfilé för att vara exakt. Den delen på kycklingen är den som är allra mörast. Och det märktes verkligen. Jag stekte filéerna med salt och peppar tills de fick en yta innan jag lät de gå klart i ugnen ca 10 minuter. Till det gjorde jag lite tärnad zucchini och paprika samt strimlad vitkål som jag kryddade med curry, sambal oelek, mango chutney, salt och peppar. Till det hela blev det även en klick keso och ett gäng gurkbitar.
Imorgon äts samma sak i matlåda men då med lite fullkornsbulgur till.


Kommentarer
Postat av: sandra

Det där är den godaste kakan jag har ätit i hela mitt liv! Typ i alla fall. Både jag och sambon brukar sitta och längta efter den, så illa är det!

Ska leta upp ursprungsresultatet och sedan skriva ner vad jag tror att jag hade i min. Så får du välja själv hur du gör :) Återkommer under dagen!

2012-05-10 @ 07:22:38
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: felicia

mm ser supergott ut! :)

2012-05-13 @ 20:07:57
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0