"pastapesto"

En egen variant på pasta blev dagens middag. Zicchini, morot och vitkål som jag strimlade i strimlor, eller julienne som det så vackert heter.  Finhackade en lök som jag brynte (?) i pannan innan jag la ner grönsaksstrimlorna som fick fräsa med på medelvärme utan att ta färg. Strimlade upp lite skinka och hade i och kryddade enbart med salt och svartpeppar. Jag hade tänkt blanda i pesto mot slutet men smakade på det innan och tyckte det var gott redan då men slängde på en klick vid sidan av.




Kommentarer
Postat av: Amanda

Smart! Det ska jag testa! Har en zucchini och pesto i kylen så jag kan ju börja med det :D

2012-05-23 @ 05:28:27
URL: http://andaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0