Linfröknäcke

Här kommer ett recept på ett alternativ till vanligt knäckebröd. Idag finns det många där ute som vill dra ner på kolhydraterna och väljer att dra in på brödet. Det här är ett perfekt "knäcke" enligt mig. Jag äter det nästan varje dag och det funkar till frukost, mellanmål och ja alla tillfällen du är sugen på en macka. Jag har också haft det till en ostbricka och det var mycket uppskattat.
  "brödet" är lätt att göra och sköter sig mestadels själv.

Receptet kommer från den här boken.



Recept:
2 dl hela linfrön
1 dl sesamfrön
0,5 dl solrosfrön
0,5 dl pumpafrön
3 dl vatten
Flingsalt
Rapsolja

Blanda allt i en bunke. Låt stå och svälla i ca 10 min. Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna och olja in det med rapsolja. Bred ut frösmeten på plåten och ställ in i ugnen på 70 grader i ca 10 timmar eller över natten. När knäcket är klart så kan du bryta det i lagom stora bitar.


färdiggräddat


Klart att äta

Kommentarer
Postat av: Nadja

Ser verkligen supersmaskigt ut, dock är jag inte rädd för kolhydrater så jag kör på vanligt knäcke ;)

2011-04-13 @ 21:11:54
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Andrea

Ja det är verkligen kanongott! Det är helt rätt, man ska inte vara rädd för dom =) Vi behöver kolhydraterna också!

2011-04-14 @ 06:13:28
URL: http://friskusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0