Morrn morrn

God morgon!
Det blev en lugn start på denna lördag. Ingen morgonpromenad utan ett litet brödbak istället. Har svävat in lite i LCHF världen just nu. Min mage mår mycket bättre med den kosten så ska försöka köra med den kosten så länge jag tycker det funkar bra.

LCHF - low carb high fat innebär att du utesluter kolhydrater och äter mer fett och protein. En av många fördelar med den här kosten är att ditt blodsocker kommer ligga jämt hela dagen och inte få några toppar eller dalar.
En annan anledning till att jag äter så här är för att jag vill bli kvitt mitt sötsug. Och det är inget som kan ske på en vecka utan jag vill försöka ändra mitt tänk och beteende gällande sötsaker.  Bara det att kunna äta med måtta, sluta när jag är nöjd. En sån sak är kanske en baggis för er men för mig, nej där är jag den som äter tills det är slut. Även om jag är proppmätt redan när halva godisskålen är kvar.



Gårdagens mellanmål.Vispgrädde blandat med yoghurt och hallon.


Gårdagens middag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0