New shoes

Genom mitt jobb som brevbärare så har jag förmånen att var 6:e månad få ett skobidrag. Nu var det så att jag inte direkt var i behov av nya skor på jobbet så då visste jag inte riktigt vad jag skulle köpa för typ av sko. Nya träningsskor (inomhus), easytoneskor, walkingskor eller ett par snygga sneakers kanske. Egentligen är jag inte i akut behov av någon slags sko så jag fick helt enkelt ta det jag fastnade för. Tyvärr har inte Intersport så stort utbud av snygga skor så det blev inte lätt. Så det fick bli ett par till löparskor, även fast jag köpte nya löparskor i september.


Så det blev ett par svarta nike lunarlon. En löparsko som till skillnad från andra löparskor sitter lite tightare på foten. Och är en extremt lätt sko. Sen är det lite mer dämpning i bak och mindre i fram för att man ska få en bättre löpkänsla. Så jag provade mina igår under en timmes powerwalk.
I efterhand så undrar jag varför jag skulle gå så långt i ett par helt nya skor för alla vet ju att skavsår lätt smyger sig på i nya skor. Så efter ca 10 min kände jag av det lite men fortsatte ändå hela sträckan. Det slutade med en lite vattenblåsa på ena hälen så det var helt okej ändå. Man lär sig!
Men helt klart ett bra köp för de som är sugna på nya löparskor eller sköna walkingskor. Man flyger fram =)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0