Kycklingsallad x2

God morgon! Hemma efter en kort morgonpromenad på 35 minuter. Skönt att få lite frisk luft i lungorna innan man drar igång för dagen.
Gårdagen gick i ett med morgonpromedan som start följt av frukost, loppis, laga mat, ner på torget och handla grönsaker, äta lunch, tillbaka till loppis för att hämta möbel, ut till svärmor och måla, plocka svarta vinbär, åka hem, in på maxi och handla, hem och äta middag, passfix, färga håret, lite film, sova.
Det var min lördag det!

Jag fyndade en snygg byrå/sideboard igår på en loppis här i stan och håller på och målar och grejjar, kanske slänger jag ut en bild om resultatet blir bra. Sen har vi ockås fixat en ny tv-bänk som blev riktigt bra. Det är en gammal träbänk av något slag som stod ute i en lada hos Jockes mamma och Staffan. Det var inget de ville behålla så den fick åka med hem efter att ha rengjort den.

Ja idag då. Jo planen var att gå ner på friskis och öva pass mellan 11-13 men sen ser jag att de har sommarschema än så de öppnar ju inte förrän 15, Gah! jag som verkligen ville testa. Men jag bokade om en ny tid imorgon istället så får jag öva hemma idag istället.

Det blev kyckling för hela slanten igår. Hel grillad kyckling som jag gjorde i ugnen och sedan rensade och åt med sallad och annat gott.


Sallad nr 1. Grillad kyckling, stekta champinjoner, rädisor, bladsallad, tomat och gurka.


Sallad nr 2. Bladsallad, tomater, grillad kyckling, rädisor, och fetaost som jag marinerade i soltorkade tomater, oregano, svartpeppar och lite olja.

Kommentarer
Postat av: E

Tja! Jag är väldigt nyfiken på att få se den gamla bänken som du hottat upp och sideboardet! Foton, foton!!!

2011-08-15 @ 21:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0