Det vankas fika

Slänger in ett inlägg nu innan fikagästerna kommer. Tårtan blev inte som jag tänkt med garneringen utan jag misslyckades rejält med mina chokladgaller som skulle sitta runt om och nu blev det något som jag inte vet vad det ska vara. Men men, bättre lycka nästa gång med tårta.





En annan sak jag ska lära mig tills nästa gång är att göra klart tårtan och sen lägga den på tårtpapper. För som ni ser så kladdas det rejält när det ska spacklas och garneras. Frågan är bara hur man får över den på tårtpapper utan att hela tårtan faller. En rejäl spade kanske funkar.

Jag var förresten ute och sprang förut, en mil blev det. Sweet! Nu laddar jag om till lördag.

Kommentarer
Postat av: katja

Fina lilla du, tårtan var både fin och jättegod :) Likaså muffinsen (glöm inte skicka recept) och bullarna, namsinam.



Jättemysigt att träffa er <3

2011-06-02 @ 20:00:17
Postat av: E

Vilken fin tavla, fräsch!

Och tårtan såg inte dum ut!

2011-06-02 @ 23:13:04
Postat av: Andrea

Ja katja men jag hade önskat lite mer chokladsmak på tårtbottnarna och att den skulle vara saftigare. Fyllningen kunde varit fastare, men men. Det gick ju ner ändå =)kul att ni kom!



Ja E visst är den, det är Bellas mamma som är så duktig med penseln. Nej fast den ser säkert godare ut än vad den var. Men man blir väl bättre ju fler man gör så bara baka vidare =)

2011-06-03 @ 06:23:00
URL: http://friskusen.blogg.se/
Postat av: E

Jag tyckte iallafall att de vita "chokladtungorna" såg inbjudande ut, man saknar inga galler! =)

Jag har också gjort tårtor i mina dagar som såg godare ut än vad de smakade, men jag tror främst att det är vi själva som slås av den tanken faktiskt för de som äter är oftast väldigt nöjda och glada! Och det är ju bra!

2011-06-03 @ 07:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0