Premiären närmar sig.

Om inte mindre än två veckor så är det dags för mitt premiärlöplopp för i år. Jag har sprungit det två gånger förut och det känns som ett bra lopp att starta med. Inte överdrivet långt och roligt att springa i mina gamla hemtrakter. Det är Östhammars Stadslopp jag pratar om, 6,3 km långt. Och det slog mig idag att jag inte sprungit på ett tag.  Eller sprungit har jag gjort, varje dag den här månaden men 2x10 på löpband är inte samma sak som att sticka ut och kuta 5-10 km i det fria. Jag vet inte riktigt hur det är med uthålligheten känner jag men jag hinner nog testa någon runda eller två innan det är dags för loppet. Och jag gör det mest för att det är roligt men visserligen blir jag sugen på att få en bra tid också. Så det ska bli spännande och se vad jag lyckas prestera då.

Lite bilder från förra året. Då blev tiden 28.50. Återstår att se om det är en tid jag slår, men viljan finns definivt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0