Skärpning!

Fan vad arg jag kan bli på mig själv ibland. Bara för att jag inte tränar idag så ska jag sitta hemma och må dåligt över det. Nej, det får bli ett slut med dessa tankar. Jag är inte alls dålig på något sätt bara för att jag inte väljer att träna just ikväll. Jag behöver inte träna fem dagar i veckan för att känna mig nöjd. Jag vill kunna träna när jag vill och när jag känner för det. Vare sig det blir ett eller fem pass i veckan. Träning ska inte utföras på tvång utan för att jag vill. Därför väljer jag att inte träna idag. Jag vill ha ett okompliserat sätt att se på både träning och kost. Och när det gäller kosten så vet jag att jag inte riktigt kan släppa helt på spärrarna då det lätt blir för mycket. Men jag gillar att ha ramar, att ha struktur. Men på ett sunt och bra sätt. Där jag kan unna mig det jag vill utan att jag känner att det är katastrof.
 
En del tankar att jobba med och jag vill verkligen bli bättre på att kanske släppa lite på kontrollen ibland och köra mer på känsla.
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Nej inte du också, jag bollar tillbaka det du skrev till mig! Vi får slå våra kloka huvuden ihop och hitta en lösning på detta!! Du kör ju på superbra och är jättevältränad. Försök att vara nöjd med dig själv och det du presterar! Och som sagt njuta av träningen och det den ger. Dessa hjärnspöken kan ta och försvinna och aldrig komma tillbaka! Massa kramar!

2012-08-29 @ 06:56:19
URL: http://milda.devote.se
Postat av: Nadja

Jag brukar tänka precis likadant... man måste ju vila för att låta musklerna återhämta sig och maten är svår att hålla på en bra nivå! Men som du säger - man får tvinga sig att tänka positiva hälsosamma tankar.

Kram

2012-08-29 @ 08:41:56
URL: http://sweetladysoul.se
Postat av: Amanda

Ja,det där med att släppa kontrollen är vi nog många som skulle kunna bli bättre på. Samtidigt är det ju sunt att ha lite kontroll, så länge det inte går överstyr :)

2012-08-29 @ 11:44:35
URL: http://andaa.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0