Årets sista träning

Nyårsafton idag och träning blev det idag. Övning av kommande terminens pass. Och jag tänkte ju att jag skulle köra det nu på torsdag och ja, med lite mer övning och finslipning så hoppas jag att det sitter tills dess. Det är ju en hel del som ska printas in i skallen på en och jag satte väl ungefär 95 % av alla rörelser så som sagt, mer övning fram till torsdag och jag borde kunna ta mig igenom det utan att det går helt åt skogen. 
Det är bara en låt som stör mig lite, och det är att den har en lurig takt som gör att det känns som man jobbar i otakt, fast man ligger rätt. Och jag är verkligen nojig när det gäller takt, det ska vara i takt och det värsta jag vet är ledare som jobbar i otakt, så jag vet inte om jag ska byta ut den eller ha kvar den. Antagligen får den ligga kvar så länge tills jag hittar någon anna som känns bra. Jag får förklara för motionärerna att det helt enkelt kommer kännas som att vi jobbar i otakt fast vi inte gör det =) jaja, I-ilandsproblem kanske!
 
Nu ska jag förbereda lite inför kvällens middag. Och innan jag glömmer måste jag redovisa förra veckans träning och alltså den sista träningen för i år. Nu väntar ett helt nytt år som förhoppningsvis kommer fyllas med minst lika mycket träning.
 
v.52 
Måndag: 7,5 km längsskidor, 45 min promenad
Tisdag: 2,5 km längdskidor, 30 min styrka hemma
Onsdag: Vila
Torsdag: 60 min medeljympa (eget pass)
Fredag: Vila
Lördag: 90 min jympa
Söndag:   45 min promenad
 
Summa:
Gruppträning: 2
Styrka: 1
Löpning/längdskidor/promenad: 4
 
Inte fy skam för att ha varit julhelg och allt vad det innebär. Nästan lika bra som en "vanlig" vecka, tyvärr inte lika mycket styrka som jag behöver så det lär ju kännas nästa gång jag kliver in i gymet. Som jag hoppas jag gör under den här veckan.
 
Och innan jag smiter iväg vill jag önska er alla, Gott nytt år!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0