Dagens


Tröttnar aldrig på den här fiskgrytan. Riktigt god med andra ord.




300 gram laxfilé
400 gram torskfilé eller annan vit fisk
1 fänkål
2 morötter
2 tomater
1 gul lök
2 dl vatten
3 dl grädde
2 msk skaldjursfond
2 msk tomatpuré
torkad timjan
salt & peppar

Hacka lök och skiva fänkål, bryn i smör. Skala morötter och skiva i slantar. Tillsätt morötter, skaldjursfond, vatten, grädde och tomatpuré och låt koka upp. Tillsätt timjan och smaka av med salt och peppar.

Skär fiskfiléerna i mindre bitar och tärna tomaterna. Lägg i fiskbitarna och tomaterna och låt sjuda i 4-5 minuter.
Klart!


Kommentarer
Postat av: TECKNING & FOTO

sv; Jag har haft skadeproblem med mina ben sedan jag var 15 så jag har inte kunnat träna likadant som jag gjorde då... Men jag försöker nu, trots smärtor och dylikt. Livet är orättvist ibland. Önskar jag kunde köra på som dig bara sådär. Kram

2012-02-01 @ 18:37:44
URL: http://nataliehakansson.blogg.se/
Postat av: Jimmie Lannér

Du den lät mycket god, förstår att du inte tröttnar på den !

2012-02-01 @ 22:58:06
URL: http://varldensbastamatblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0