Fredagsmiddag a´la Sverige

Vilken är den vanligaste rätten som vi svenskar äter på fredagar? Jo nämligen tacos! I var och varannan familj är det tacofredag som gäller och i mataffären ser man ett tydligt tecken på kassabandet. Köttfärs, tacokrydda, grönsaker, gräddfil, riven ost m.m. Och visst är det gott. Dock skulle jag nog tröttna om jag åt det varje fredag men någon gång då och då är himla gott. Så nu är jag proppmätt. Jag öste på med stekt vitkål, grönsaker och köttfärs som jag sedan toppade med het salsa och gräddfil. Mums!

Ikväll ska jag umgås med min Jocke. För honom har jag inte sett röken av den här veckan (han jobbar natt). Så ikväll blir det Hamilton på bio och imorgon fortsätter vi att mysa. Då har vi nämligen årsdag som par. 5 år har det blivit, ja herregud va tiden går fort! Så då blir det lite spa på morgonen innan vi får se vad dagen erbjuder. Kanske har han något påhitt på gång. Den som lever få se.

Annars har dagen flytit på bra och efter jobbet blev det en timme på gymet. Inget värstingpass direkt men jag lär nog känna av en och annan muskel imorgon.

Nej nu ska jag göra mig klar för kvällens bio. Trevlig helg på er!


Från förra Thailandsresan. Och snart är det dags igen, underbart!
Älskar dig min Jocke.

Kommentarer
Postat av: Elina

Vad roligt, har ni också vart ihop 5 år? Härligt! Ta vara på helgen och passa på att mysa mycket!



Blev dte några överraskningar?



Kramar Elina

2012-01-21 @ 15:08:06
Postat av: Nina

Jag som är själv äter sällan tacos (känns som att det är sällskapsmat) så när jag väl äter det i gott sällskap så är det verkligen så himla gott.



Kärlek är fint:) Hoppas att ni haft en mysig helg ihop!

2012-01-21 @ 17:36:17
URL: http://korninakor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0