Söndag

Inledde morgonen med en 45 minuter lång morgonpromenad. Skönt att få lufta sig lite. Och inte var jag ensam där ute. Det reagerade jag på igår också när jag var ute och gick. Många som är ute och rör på sig och framför allt många killar/män som är ute och joggar. Kanske är det många av dem som ska åka vasaloppet  och känner lite halvpanik av att inte ha åkt tillräckligt med skidor. Kul att se att fler är ute och rör sig i alla fall.

Sen blev det en härlig frukoststund. Den vill jag inte rubba på. Idag fick det bli fil med tärnad apelsin, hemmagjort bovetecrunch, rostad kokos och valnötter. Ett kokt ägg på sidan av samt en kopp grönt jasminte. Nu är jag redo att ta mig ann denna söndag.





Och hur går det med maten då? Som jag skrev om i början av månaden så är det lite striktare nu i januari. Det går galant kan jag berätta och jag mår väldigt bra. Första dagarna hade jag huvudvärk men annars har jag mått prima. Inget godis, fikabröd, glass eller annat skräp har slinkit ner. Det enda är att jag smakade en sked av creme bruulen vi gjorde förra helgen men annars har jag hållt mig. Tummen upp för det! Nu kör vi på några veckor till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0