kokosdavos

I perioder fastnar jag för vissa typer av livsmedel/rätter. Och några gånger har jag gjort davos som jag varierat med olika gryn och frön. Idag provade jag en vairant med kokos och havregrynd och den var nog godast hittills. Den gör jag gärna igen. Idag åt jag den med varma hallon och en skivad nektarin. Mumsfilibabba!
 
 
Kokosdavos
1 dl fiberhavregryn
2 msk kokosflingor (jag torrostade mina i stekpappan för att få bättre kokossmak)
2 dl filmjölk
ev. en nypa äkta vaniljpulver
 
Blanda allt och låt stå i kylen minst en timme. Smidigt att göra kvällen innan och låta stå över natten och äta till frukost.
 
Toppa med vad du vill!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det där är jag så himla nyfiken på att testa. Har läst om det i flera bloggar nu. Får nog bli ett test snart, och eftersom jag gillar kokos får det nog bli det här receptet :)

Svar: Ja jag skulle ju vilja lära mig att gilla gröt men det tar emot när jag ska försöka få i mig det men davos är ett steg i rätt riktining känner jag =) samma konsistens men bättre och godare smak =) Idag gjorde jag en variant med banan och kakao, det var också gott så prova gärna och berätta vad du tyckte.
Ja, Hoppas fötterna dina är bättre så du kan träna som du vill.
Andrea

2012-07-03 @ 08:38:10
URL: http://andaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0