Långpass och vegetariskt

Efter att jag väntat på att solen skulle gå i moln så var det äntligen dags att ge sig ut på en lite längre löprunda Det hann t.o.m börja stänka lite från himlen med det gjorde mig ingenting. Fortfarande väldigt varmt ute men det gick bra. Efter kanske tio minuter så kikade solen fram igen så molnen och regnet varade inte länge. Kroppen kändes pigg men tyvärr började magen krångla redan efter någon kilometer så det blev inte någon supertid och känslan att springa blir inte riktigt densamma när man bara känner att man vill till en toalett. Ca 16 km blev det i alla fall tillslut. Och visst är det typiskt att när jag väl kommer hem så är det inte alls någon panik till toan. Sjukt. Men men jag är glad att jag kunde fortsätta jogga och ta mig runt. Nästa gång hoppas jag att jag slipper magproblem.
 
Och nu har middagen också landat i magen. Det blev vegetariskt för en gång skull. Bönbiffar med sallad, morotsstavar, keso och halloumi.
 
 
Biffarna:
1 paket/burk kidneybönor
1 paket/burk kikärtor
1 ägg
½ dl fiberhavregryn
curry
paprikapulver
salt, peppar
 
Mixa allt i en matberedare och forma smeten till biffan. Enklast med blöta händer. Stek i smör på medelvärme.
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Härligt med ett långpass. Längtar tills mina fötter blir bättre så att jag kan börja med de längre distanserna jag med :)

2012-07-02 @ 08:55:29
URL: http://andaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0