Sköna söndag

Idag har det varit en riktigt fin dag. Solen strålar som aldrig förr och våren är här. Då passade det utmärkt att damma av utemöblerna som stått inne i förrådet hela vintern. Dock var det inte bara att ställa ut dem utan det här året behöver de slipar och lackas innan de kommer på plats oich det är inte världes roligaste jobb kan jag säga. Men då är jag glad när det är väder som idag för då underlättar det verkligen. Så några timmar ute i solen har det blivit idag.
Träningen fick bli inställt idag. Det var planerat ett tidigt gympass i morse men en ond hals satte stopp. Jag vill inte riskera något så jag lyssnar på kroppen min istället.

Middagen idag fick bli ett nytt recept, även det ur senaste Buffé. Pestoquinoa med krispiga grönsaker.
Den var supergod och funkar både som ensamrätt eller som tillbehör till ungsbakad lax eller kyckling. Denhär rätten kommer jag helt klart göra igen.


Glömde helt bort fetaosten som skulle vara med så den slänger jag på nästa gång jag gör den.

Receptet finner ni här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0