Fin helg

Några timmar kvar innan helgen är slut och jag kan inte vara mer nöjd med den. Och även fast jag sov sjukt länge i morse så känner jag ändå att söndagen inte har skenat iväg alldeles för fort. Och nyss fick jag njuta av en favorit här hemma, blodpudding! Det blir inte så ofta vi äter det så jag njuter verkligen de gånger det tillagas. Och järn är ju bra också, så nu kan jag mätt slänga mig i soffan och invänta solsidan.
 
Lite bilder från gårdagens två av tre rätter kommer här.
Fiskgratäng med lax, torsk, rom, räkor, potatismos och en god sås med hummerfond, vitt vin, creme frache, lite färskost, dill, salt och peppar.
 
Chokladkaka med en ganache uppepå, toppad med hallon och en klick grädde till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0