När suget sätter in

Under eftermiddagen och kvällen har mitt sötsug varit stort. Större än vanligt alltså =) Och för att bota det? Av en ren slump kom jag på att jag hade en påse med tuggummin i ryggan, så ett tygg i munnen och jag är lite mindre sugen. Om jag inte hade haft det hade jag kanske slängt ihop dessa goda bollar.
 
Dadlar (eller annan torkad frukt) som ni mixar. Tillsätt en skvätt vatten för bättre konsistens. Ha i nötter och frön och ett par matskedar kakao och mixa så att massan blir lagom kletig och bra för att kunna rulla bollar. Jag rullar mina oftast i sesamfrön. Sedan ska de helst vara kylskåpskalla när man äter dem, då är de som godast!

Kommentarer
Postat av: Lina

Gjorde dessa bollar idag! :)

2012-11-14 @ 20:20:31
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0