Svettig och bra start

Måndag och ny vecka. Och även idag lyckades vi kapa schematiden och gå hem redan innan två. Tummen upp för det och vidare direkt ner till Friskis för dagens träningspass. Gymet var det som gällde och det blev ett pass som jag körde för ett par veckor sedan. Men jag hade glömt hur otroligt svettigt och pulshöjande det var. Men jag måste säga det att det känns så mycket roligare att köra dessa typ av upplägg än att gå in i gymet och köra maskiner.
Att jobba funktionellt och mer effektivt känns mer som min melodi.
 
Dagens pass:
tio minuter på löpbandet
 
5 varv av:
10 armhävningar på tå
15 swing med kb
20 benböj
15 fällkniven
5 burpees
8 spänsthopp
 
Avslutning:
5x1 minut plankar (3 raka och 2 på sidan)
 
45 minuter senare gick jag genomsvettig ut från gymet med en skön känsla i kroppen.
 
En rejäl mix på middagtallriken idag. Kycklingfilé, kryddkorvslantar, kokta rödbetor, fräst vitkål och morot med grön pesto.

Kommentarer
Postat av: Dietandthecity/Alex

Åh såg den tidningen på kontoret idag, skall dyka in i den!

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra ;)
Andrea

2012-11-05 @ 21:29:18
URL: http://dietandthecity.wordpress.com/
Postat av: Amanda

Åh, fick också julspecialen igår :D Gud vad jag längtar till jul nu.

Sv: Men vad gullig du är. Tack!! :)

2012-11-06 @ 10:21:58
URL: http://andaa.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0