Tisdag

Idag var det äntligen dags att gå till naprapaten för mitt besvär i ländryggen. Självklart så var inte smärtan som störts just idag bara för att jag skulle dit. Men smärtan kommer ju som i omgångar och just nu är ryggen okej. Men jag kan lova att det gjorde förj**la ont ändå. Usch så ont det gjorde när hon masserade och tröck. Sedan knäckte hon en hel del också eftersom det fanns en massa låsningar och jag gick därifrån något mjukare och bättre. Men precis som hon sa så blir det inte bra bara för att jag varit där en gång utan något besök till plus att det viktigaste jobbet ligger hos mig. Stretch och rörlighetsträning är det skärpning på i fortsättningen. Jag är bara för lat just nu för att göra det men jag vill ju verkligen slippa mina ryggbesvär så då är det definitivt värt att lägga tid på det.
 
Efter jobbet gick jag hem, åt mellis och blev bara tröttare och tröttare. Är det mörkret som gör det? Men jag bytte om och drog iväg och körde ett pass i gymet. Ett fullsmockat gym förövrigt, värre än någonsin. Det var folk överallt, precis överallt. Så efter 45 minuter fick jag nog och gick ut genomkörd och nöjd.
 
Upplägget för dagens pass fick bli som följer:
Gjorde 10 repetitioner, 9,8,7 osv ner till ett.
Thrusters
Armhävningar
bicepscurl med hantlar
plankan
 
Så tio thrusters, tio armhävningar, 10 bicepscurls och en minut planka. Sedan nio av allt och så höll jag på. Tufft och kul med variation. Plankan körde jag i en minut varje sväng men i olika varianter. Efter det där så blev det även lite andra övningar för överkroppen innan jag avslutade med stretch av säte ( yes, ni hörde rätt! ) innan jag gick hem.
Nu ligger maten i magen och nyduschad är jag. Soffan resten av kvällen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0