De goda biffarna

 
Idag blev det en repris på de goda vegetariska biffarna jag gjorde för några veckor sedan. Just vegetariskt är inte något jag äter mycket av men jag försöker då och då att få in det mer i vardagen. Och ett enkelt sätt att få in mer grönsaker i måltiderna vilket känns kanon.
 
Kikärts- och morotsbiffar (2 portioner)
ca 2 dl kokta kikärtor
1 morot
1 dl hackad purjolök
1 ägg
salt
peppar
torkad oregano
sesamfrön
olja till stekning
 
Börja med att mixa kikärtorna i en mixer. Riv moroten på den fina sidan på rivjärnet. Blanda ihop alla ingredienser i en bunke och forma till lagom stora biffar. Strö sesamfrön på biffarna innan du steker dem i olja på medelvärme. Ät och njut!
 
 
 
 Träningen idag fick bli en uppfriskande powerwalk på en timme. Kände mig lite seg och trött efter jobbet och tänkte då att lite frisk luft skulle råda bot på segkänslan. Och ja visst gjorde den det! Mycket piggare efteråt och det är så skönt att frisk luft kan vara så effektivt som det är. Det krävs inte många minuter men ändå så ger det så mycket. Frisk luft är helt enkelt svårslaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0