Dagen D

Äntligen är dagen här som jag sett fram emot ett tag nu. Både med lite rädsla men mest glädje. Jag anmälde mig till Sthlm Halvmarathon för att jag ville utmana mig själv lite mer än att enbart springa lopp som är tio km eller kortare. Jag har dock inte tränat extra mycket löpning inför det här utan jag har tränat som jag brukar, vilket är ganska varierat men mestadels gruppträning och en del styrka i gymet. Sammanlagt har kan kanske fått till tio löppass på de senaste två månaderna. Så det är absolut inga mängder. Men det är inget som oroar mig faktiskt. Jag känner mig pigg i kroppen och hoppas att benen också är det idag när det väl är dags.
 
Börjat dagen med en stadig frukost och nu blir det lite packning här hemma innan jag tar tåget ochjag tar nog med mig lunch som jag kan äta då. Sen blir det mest att hämta nummerlapp och fördriva någon timme i Sthlm innan det är dags att göra sig klart för start. Ett besök på Hötorgshallen skulle jag vilja hinna med.
Men vi får se hur det blir när jag väl är där. Annnars mår jag kanon, börjar bli lite nervös men lär väl bli värre ju närmare starttid man kommer. Men jag får försöka hålla mig lugn så gott det går. Efter att jag gått i mål (som jag hoppas att jag gör) blir det att möta upp föräldrarna mina som kommer och hejar innan det blir incheckning på hotell följt av restaurangbesök.
 
Vill önska alla andra löpare stort lycka till idag.Nu kör vi!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Lycka till idag, njut av loppet:)
Härligt med hotellövernattning också.

2012-09-15 @ 10:44:30
URL: http://korninakor.blogspot.com
Postat av: E

1 h 46 min, riktigt bra jobbat kusin min!!! =)

Svar: Yes! Det satt fint, när blir ditt nästa lopp? ;)
Andrea

2012-09-15 @ 19:35:11
Postat av: Amanda

Ska bli roligt att läsa om hur det gick, för jag antar att du är i mål nu ;) Haha.

2012-09-16 @ 11:15:43
URL: http://andaa.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0